The Red Ginseng Country

My dream came true!!!‘.

That’s the first thing I’m going to post on my social media account if I ever landed at Incheon International Airport, South Korea. Lol.

I remember the first time I began to like korean drama, Full House (2004). The story was too sweet! I fell in love right away with the love-hate relationship of Han Jieun & Lee Youngjae. I was in junior high school at that time. Years after that, I began to watch more Korean dramas like My Sassy Girl, Goong, etc. I was still normal back then, lol.

On 2010, I began to like Girls Generation (SNSD) because of their beauty, lovely songs, and perfect sync in dancing! That’s the first time I was ever exposed to K-Pop. At that time, my friends kept telling me to watch recent popular variety show, Running Man, because SNSD’s member appeared on the show. So I watched it. Then, bam! I was crazy about the show. It was hilarious, fun, thrilling, and showed a lot of fun places around Seoul & South Korea. That was the first moment I told my self, ‘I’m going to visit South Korea one day! I’ll make sure to visit those places in Running Man show! I have to!

Time flies and I got deeper and deeper in my passion for South Korea. I began to like Bigbang, watch more variety shows, watch more Korean dramas & movies, learned Hangul on my own from the internet, and even took 6 months course of basic Korean language. I began to understand few Korean conversations from dramas & variety show. I was so drowned in their culture. I’m in love with it.

Everyday I thought that going to South Korea would be impossible unless I could get a free tour or training from my company (like the one I got to Fujisawa) or continue my study there using scholarship money. I would need at least 10 millions rupiah to have a vacation there. I just joined my company for 9 months, my salary wasn’t enough to cover the trip South Korea, saving money for my wedding day was a pain to my bank account already, I just thought that going to South Korea is only possible one day, when I’m old enough to earn much money, when I’m married and have children. However, I kept telling my self that one day I would go there for sure.

Until one day, my friends, Adzani & Deri asked me to have a vacation together to South Korea. I thought ‘It’s impossible, Ky. You got no money.’ But I couldn’t resist the thought that it’s now or never! I may get married soon and when that happens, it would cost double to visit South Korea or even triple cause I have to bring the family all along. I finally found my self some courage to say ‘Yeah, let’s do it!

Long story short, we bought ourself tickets already! We got lucky cause we got around IDR 5800k for round trip ticket to Incheon International Airport due to the promotion fare (thanks to Deri Ardia! normally it could be around IDR 7000k to 12000k). It was only five months before the departure date. We were so thrilled.

Life after that was a bit (too) tough for me cause I had to save more and more money. I even had to save ALL the THR (holiday bonus) money I got from the company. Actually it was a good thing for me cause saving money has always been difficult before. But for this trip, I had to make it happen! I bought the ticket already and it’s going to be waste of money if I give up on saving money now. I kept telling my self, ‘if you want to do it, then you’re gonna have to do it right. Keep struggling but remember that you’re gonna have some fun soon!’ I struggled so much, but everyday I read a lot about other people’s South Korea trip on blogs and it gave me strength! So yeah, it happened. Five months saving money with those below average salary and big determination, I finally got enough to have 6 days trip to South Korea including visa application.

I’ll never forget the day I landed at Incheon International Airport for the first time. It was the first country I’ve ever visit for a vacation purpose only. Moreover, with my own money.

I’ve been to some Asian countries before but never for a vacation purpose. Never with my own money. Frankly, I was too burdened to ask my parents to fund me to go abroad without a necessary purpose. Either I have to join a cultural program, conference program, or training purpose. At least I have to make them feel that I went abroad to learn something, to give me more value-added experiences. I applied a lot of times to those kind of programs, wrote long essays, got rejected a lot and luckily accepted several times. So having a vacation abroad is really something big for me and I’m really glad that I worked hard to make it happen.

I was able to visit South Korea, the country I’ve been longing to visit so much. The country that I thought I could only visit one day. I’m beyond happy. Finally that one day has already happened in September 2015.

I visited a lot of places I could only seen on the drama & variety show before. I made memories with my best friends. I went to see Bigbang’s YG entertainment head office, took pictures, learned about Korean’s history & culture, ate street foods, even spoke korean language with locals! I smiled a lot. I had so much fun. It was beyond of my expectation. Of course I got to thank Adzani, Deri & Nana because it was all possible because of them, too!

IMG_4543
Myeongdong street

IMG_4555
IMG_4558
Cheonggyecheon area

IMG_4744
The National Museum of Korea

IMG_4843
Ehwa Womans University

IMG_4887
Seoul Namsan Tower

IMG_5225
Gyeongbokgung

IMG_5451
Bukchon Hanok Village

IMG_5461IMG_5568
Naminara

I got to admit that I was really moved of my self cause I’ve never been so strict on my own money. (Ha.) I become more responsible and more aware of my daily outcome. I also learned that if you have a strong commitment to your goal, you’re going to work hard, really hard, automatically, to make sure you’re gonna reach that goal. Even the impossible one. You just need to think that if you work hard, then you’re getting closer each day. Good thing, right?

The Red Ginseng country doesn’t only make me passionate about one country’s culture, but also taught me a lot of lessons in life. I mean it. People may laugh at me or the others whose are really passionate about this country, because it may seems so silly and so cheesy to them. But I’m really glad that I did it. For once in my life, I finally believe that the impossible thing may turns to be possible only if we work hard to make it happen.

And you, my friend, should know that the impossible thing is closer than you think. Take a lesson of my story and the Red Ginseng Country. Who knows? You might be able to change your life once you believe it. So yeah, be silly and dream high!

P.s.
Been two years already since my last post. Glad to be back.
I’m employed and 24 already!!!

Advertisements

To Love Someone

Image

I finally understand how it feels to really love someone.

Happiness is not about how much he makes you laugh, but about how he laughs because a little joke you make.

And sadness is not about how much he makes you cry, but about how he cries because of the heart you break.


Dinner, Dinner, Pasta, Winner!

Semalam saya dan beberapa teman mafia (mantan fungsionaris) 12/13 main ke kontrakan Isro. Tanggal 19 Maret lalu, Isro ulang tahun. Saya dan mafia cewek lainnya minta dimasakin sama Isro (bukannya ngasih kado, malah minta, lol.) soalnya Isro lumayan jago masak, tipe suami idaman deh pokoknya. Selama masa jadi pengurus LFM ITB, kami berlima (saya, Adzani, Shesa, Teh Nunu, dan Tifa) selalu menganggap Isro sudah kayak pacar milik bersama :p Kalo mau minta temenin makan, sama Isro. Mau pergi beli sesuatu, minta temenin Isro. Mau curhat, sms Isro. Pokoknya Isro. Makanya, pas dia ulang tahun kita (rencananya) mau sok sok candle light dinner ber-6 tapi dimasakin sm Isro, lol.

Awalnya sih cuma pengen ber-6, tapi nggak enak juga kalo pergi nggak bareng mafia lain, jadilah kita ajak-ajakin juga lelaki-lelaki nya. Tapi sayangnya yang bisa ikut cuma Nanda & Praja.

Imageciwi-ciwi mafia 12/13 (ki-ka : Shesa, Tifa, Adzani)

ImageImageImageKamarnya Isro. 2 sisi Isro; satunya berdzikir, satunya ngomong kasar, lol.

ImageImageImagemakan-makan dimasakin Isro, mulai!

Imageki-ka : Praja, Shesa, Tifa, Nanda, Saya, Adzani

Imagekarena masih laper, Adzani (kiri) & Nanda (kanan) akhirnya masak lagi, lol.

ImageImageImagemakan-makan jilid 2

Sebenarnya, saat ini sudah dua minggu sejak kami ber-13 turun dari kepengurusan. Kalo boleh cerita, dua minggu ini kami banyak yang ngeluh ‘Duh, nggak ada kerjaan nih‘. Lumayan kebingungan juga setelah satu tahun mengurus LFM ITB, sekarang setelah turun jadi bingung mau ngapain. Rutinitas kami banyak yang hilang sih. Kangen juga kumpul ber-13. Biasanya tiap Selasa malam kami rutin rapat, jadi setiap minggu, bahkan hampir setiap hari pasti kami ketemu, walau nggak lengkap.

Makan-makan sederhana di kontrakan Isro lumayan ngobatin kangen 🙂 Kami ngobrol dan banyak banget cerita tentang kehidupan kami dua minggu ini, lol. Enaknya, sekarang kalo kami kumpul, nggak banyak bahas kerjaan. Ada sih, sedikit tapi. Beberapa jam di kontrakan Isro kebanyakan kami habiskan dengan nostalgia nonton video-video yang dibuat di jaman kepengurusan kami. (Nih buat yang mau liat, http://www.youtube.com/watch?v=l1L5jgVU-F0 | http://www.youtube.com/watch?v=Th4m296eFkc | http://www.facebook.com/photo.php?v=415769061769732&set=t.534143991&type=3&theater). Isinya full ketawa! Kami juga nontonin video-video yang lagi hip di kalangan anak muda, kayak video nya Goldie Emeralda dkk, lol. Kami ini rasanya tua sekali nonton video-video cem itu :p

Setelah puas ketawa dan beres-beres, kami pun pulang dan nggak lupa bilang terima kasih ke Isro. Makasih ya, Isro! pasta nya enak! Selamat ulang tahun lagi, Sro! Semoga TA nya lancar dan bisa lulus Juli ini, Amin. Kapan-kapan lagi yuk! hehe.

ImageImageTerima kasih, Isro!


Lost

“When the wind was fresh
On the hills
And the stars were new in the sky
And the lark was held in the still
Where was I
Where was I..”


Untuk Mahasiswa

Tidak apa-apa menjadi idealis walaupun hanya semasa kuliah, karena kita mahasiswa, dan akan selalu ada yang menggantikan kita.

Diklat OSKM 2010 telah banyak merubah fikiran saya, terlebih lagi, mengisi kekosongan fikiran saya tentang kemahasiswaan. Boleh dibilang saya ini anaknya lumayan idealis. Berangkat dari ide seorang mentor saya di lingkar wacana satu tahun lalu di PROKM 2009, seseorang dari jurusan Planologi yang saya lupa siapa namanya. Beliau berkata-kata kira-kira seperti yang sudah saya tulis di atas (re : tidak apa-apa menjadi idealis..). Kemudian saya tersadar, kata-kata tadi ada benarnya juga. Walaupun mungkin sebisa saya nantinya akan berusaha untuk tetap idealis di dunia kerja, tetap saja kemungkinan ke-idealis-an saya bisa luntur akan ada. Namun, ketika saya menginjak dunia kerja nanti, ribuan orang akan menggantikan posisi saya menjadi mahasiswa. Mereka yang baru memasuki kehidupan mahasiswa akan menggantikan peran saya sebagai mahasiswa yang seharusnya idealis. Jadi jangan berpikir bahwa ‘buat apa idealis? toh nantinya kalau sudah kerja ketemu duit lupa juga‘. Sekaranglah waktunya untuk kita menjadi idealis, wahai mahasiswa. Karena saat inilah saat dimana kita menjadi mahasiswa. Tidak perlu berlebihan, ingatkan saja pada diri kamu semua, kamu adalah mahasiswa. Mahasiswa adalah golongan pemerhati nasib bangsa dan turut berkontribusi dalam memajukan negaranya baik melalui keprofesian maupun non-keprofesian.


Recent Photos : Teaser motret dadakan bersama kru LFM

Photographers : Rizky Inayati, Akbar Ilham Manangkasi, Sayyida Lathifa, Nanda Ekaputra P., Aviandito Prasetyo, Efrina Chandra, Silvia Anugrah, Achmad Hari, Krisna Adipranata, Dang Dwaya Reksawibisana.

Talents : Ajeng Larasati (Teknik Sipil ITB 2009) & Serra Fionalita (Teknik Industri ITB 2009)

Make Up : Kendra (Desain Interior ITB 2009) & Ghina Marros (Planologi ITB 2009)

Place : Taman LFM

*the photos above’s credit to Rizky Inayati

Terimakasih yang sebesar-besarnya buat Ajeng dan Eya yang udah mau jadi model, dan juga Krisna buat pinjeman lensanya dan juga Kabid Foto LFM, kak Cebi! belum sempet memproses lebih jauh, tunggu di deviantArt ya 😀


Galau

Baiklah, sudah beberapa menit saya mencoba menulis di sini, tetapi saya terus-terusan gagal menemukan kata-kata. Saya bingung mau menulis apa, tetapi benar-benar ingin menulis rasanya.

Kayaknya saya akan mulai galau lagi akhir-akhir ini. Entah kenapa. Perasaan saya nggak enak belakangan ini. Akhir-akhir ini saya lebih suka main ke tumblr. Mungkin karena………………..tumblr adalah tempat yang paling enak buat saya melampiaskan kegalauan hehe.